מישהו מטפל בך? – הקסם של צבי -יערה כהן ,נובמבר 2013 , קול העיר בשרון

מישהו מטפל בך? – הקסם של צבי -יערה כהן ,נובמבר 2013 , קול העיר בשרון

כולם מכירים את שיטת "הניסוי והטעייה" בדרך למציאת המטפל המושלם – זה שיידע בדיוק איך להעלים את הכאב במפרק היד או את החצ'קון שצץ על האף .גם יערה כהן הייתה בסרט הזה, והיא חזרה עם כמה מסקנות.

גילוי נאות; השניים אינם יודעים על כוונתי לכתוב אודותם

לצערי אני סובלת מכאבים בכפות הידיים שהתחילו כבעיה קלה במפרק כף היד לפני כמה שנים, ועם הזמן התפתחו לכאבים מעיקים במפרקי כפות הידיים. אשר מפעם לפעם פשוט השתתקו ומנעו ממי יכולות בסיסיות כמו הקלדה, הרמת שקיות סופר, איסוף קוקו או סתם ערבול עוגה בחושה.

במהלך השירות הצבאי פניתי למגוון אורתופדים שרשמו לי משחות או המליצו על ניתוחים, אבל אף אחד לא הסביר את התופעה כמו השני. אחרי השחרור פניתי לשלושה רופאים נוספים בעלי התמחויות שונות בכף היד – כירורגיה אורתופדית, שהעבירו אותי לצילומי רנטגן ובדיקת CT שהעלו חרס, לצד דיקור סיני אחד, מבלי לדעת בכלל מה הבעיה. אה, והיה גם רופא שקבע שאין מה לעשות עם הבעיה פשוט תחיי עם זה, הוא הציע.

את ד"ר צבי שלם הכרתי במקרה של שכנה טובה, שמעתי שיש לו "מרפאת כאב" וכשהגעתי אליו לפגישת ייעוץ, הוא פתח במספר שאלות על מנת להבין מהו הכאב ממנו אני סובלת, לאחר שהקשיב בסבלנות, הסביר לי שהכאב הוא סובייקטיבי, ושהוא מנסה לפתח איתי שפה משותפת בנוגע לכאב, על מנת שבמידה ואבחר בטיפול, נוכל לדבר באותה השפה להבין האם יש שיפור בכאבים או לא. לאחר מכן, הסביר לי את הדרך שלו לאבחן את מקור הכאב – כלומר זה שכואב לי במפרק כף היד, לא אומר בהכרח שהכאב מגיע משם.

האבחון עצמו התבצע באמצעות מכשור מיוחד בעין מצלמה שאיפשרה לד"ר שלם לאתר ולסמן את הנקודות שמזוהות כמקור הכאב, תוך לכדי לחיצות עליהן כדי להבחין האם המכשיר זיהה נכון. לאחר מכן, בעזרת אולטרסאונד, הוא ביצע דיקור במחט "יבשה" (שאינה מכילה חמר כלשהוא, להבדיל מדיקור במחט "רטובה" ) במקומות שזוהו על ידי שנינו כמקור הכאב.

בדרך כלל נדרשת סדרת טיפולים, אך במידה וד"ר שלם מזהה כי אינו מצליח לשפר את המצב, הוא מפסיק את הטיפול ביוזמתו. הדבר משדר בעיניי הגינות ויושרה מקצועית של מי שהולכים להפקיד בידיו נושא כה כאוב (תרתי משמע) – פרמטר חשוב מאוד בבחירת מטפל.

וכך, בלי הבטחות שווא ועם הרבה כוונות ורצון טוב להצליח יצאנו לדרך. זה היה ממש לפני טיול ארוך בחו"ל וכבר לאחר חמישה טיפולים הרגשתי שיפור משמעותי.
בטיול עצמו כלל לא סבלתי מכאב בידיים, והיום אני מרגישה שיפור עצום במפרקים ובאיכות החיים בכלל.
זה בהחלט תוצאה של כמה גורמים – הטיפול שעברתי, העובדה שאני שומרת על ידיי הרבה יותר, האבחנה שבעונות מעבר אני מוכנה קצת לסבול, והפחתת השימוש במקלדת. הכאבים אמנם חוזרים מידי פעם אבל לא לתקופה ארוכה, ובטח לא כאלה שמשביתים אותי לגמרי.
ראוי לציין כי רבים ממטופליו של ד"ר שלם הם ספורטאים שמבקשים להפסיק את הכאבים אך לא יכולים להיעזר במשככי כאבים למיניהם. וכמוהם גם הסובלים מפיצות דיסק.

כדי למצוא מטפל טוב, צריך בדרך כלל לעבור תהליך של ניסוי וטעייה. לרוב השמועה על מטפל כזה או אחר תעבור מפה לאוזן, או שההיכרות תיעשה דרך מודעה בעיתון, או שפשוט נלך 'דרך' למכונים הגדולים, שהם לא בהכרח הכי טובים. לפעמים לא נחפש מטפל אלא דווקא פתרון לבעיה קיימת, אולי שיטות חדשות או כאלו שעוד לא ניסינו כדי למצוא מענה לבעיה. משקיבלתנו המלצה
ניגש דרוכים למרפאה תוך שינון כל הדברים שחשוב לומר על הבעיה, וכמובן נציג מעט חשדנות כי אנחנו, הישראלים ובצדק לא אוהבים ליפול בפח, בלי קשר לזה שאף אחד לא רוצה לגרום לעצמו יותר נזק מהקיים.
תהליך ניסוי וטעייה שכזה כבר עברתי בעצמי, והפעם בחרתי לשתף אודות שני מטפלים מסודרים עם תוצאות מוכחות, שאולי יוכלו לסייע גם לכם בבעיה או סתם להפוך את איכות החיים ושגרת החיים שלכם לטובה יותר.

/ כללי

Share the Post

About the Author

Comments (2)

  1. Zvi Shalem :

    שלום רב

  2. Zvi Shalem :

    סזבה נזגנ

Leave a Reply